Op zoek naar de meterstanden, verrast door inzicht in ons energieverbruik

“Energie besparen klinkt leuk maar het is een ongrijpbaar topic zonder de verbruiksgegevens, daarom maakte ik een account aan.” Onlangs verwelkomde het Mijn Fudura-platform Joost Munsterman als 10.000ste gebruiker. De eigenaar van de Intratuin-vestiging in Emmeloord is door Fudura in de bloemetjes gezet nu steeds meer klanten door dit platform efficiënter met energie omgaan.

Samen met zijn neef Stef runt hij deze vestiging. Een familiebedrijf met historie, waar de moeder van Stef en de vader van Joost tot een paar jaar geleden nog eigenaar waren. “Sinds acht jaar runnen wij dit groeiende tuincentrum en moderniseren we volop. Op dit moment bouwen we stevig door om ons nieuwe magazijn van 650m2 eind 2018 in gebruik te nemen. Ook is een behoorlijk stuk van het dakoppervlak voorzien van polycarbonaat platen die het warmteverlies beperken.”

Van Excel naar verbruiksgegevens

“Naast inzicht in de personeels- en inkoopkosten wilde ik een beeld hebben van ons gas- en elektriciteitsverbruik. In Excel startte ik met het bijhouden van meterstanden. Alleen, bij wie moet je zijn om een volledig beeld te krijgen van de meterstanden? Rondvraag leerde mij dat Fudura mij kon helpen. Na contact met de klantenservice is een Mijn Fudura-account aangemaakt.” Via dit online portaal krijgen klanten kosteloos inzicht in de administratieve zaken en met inzichtmodule Go een compleet beeld van hun verbruiksgegevens.

Energieverbruik met een glimlach
Intratuin Holding koos voor grip op haar energiemanagement door de expertvariant genaamd Pro te activeren voor alle vestigingen. Joost vervolgt zijn verhaal: “Waar ik mijn meterstanden zocht, ben ik verrast door het volledige inzicht in ons energieverbruik. Zo zag ik dat 20% van ons verbruik buiten de openingstijden wegtikt. Dit zet je wel aan het denken. Zo hebben we een standen-mogelijkheid voor onze verlichting: de normale stand of de ‘zonnige’ stand waardoor diverse lampen uitgeschakeld worden en zo besparing zou moeten opleveren. Deze voortgang ga ik natuurlijk monitoren in Pro.”

“Er zijn volop mogelijkheden en die moet ik nog verder ontdekken. Zo wil ik bijvoorbeeld een relatie leggen met ons verbruik en de weersinvloeden. Tot nu toe ben ik
aangenaam verrast door het gemak, nu volg ik ons energieverbruik met een glimlach.”

10.000 gebruikers, wie volgt?

Met het aanmaken van het 10.000ste Mijn Fudura-account heeft Joost Munsterman een mooie stap gezet om energie te besparen. Ook ontving hij de handige telefoonoplader die werkt op zonne-energie. Joost kan deze oplader op een raam van een kantoor of trein plakken.

Wilt u ook inzicht in de verbruiksgegevens om energiebesparing in gang te zetten? Maak zelf een Mijn Fudura-account aan, waarbij u ook tijdelijk kans maakt op deze zonnige oplader voor uw telefoon.

Relevant

Energiek door Den Bosch tijdens Vestingloop

Nieuws

Vol energie dwars door Den Bosch, zo liepen we op zondag 27 mei met een groot aantal klanten de jaarlijkse Vestingloop. Een sportief en gezellig event waar we eens op een andere manier optimaal gebruik maakten van energie. Met succes!