Veelgestelde vragen

Energiemeters

De energie in mijn pand is uitgevallen, wat moet ik doen?

Bel het Nationaal Storingsnummer 0800-9009. 

Heeft u wel energie, maar merkt u een storing in uw meter of meetinstallatie?  Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Wat is een EAN-code?

De EAN-code is een 18-cijferige code die wij aan uw meter in de meterkast hebben meegegeven. Zo herkennen wij uw meter. Uw eigen EAN-code kunt u vinden via het EAN-codeboek.

Wanneer vragen wij naar uw EAN-code? De EAN-code wordt gevraagd wanneer u contact heeft met uw meetbedrijf, leverancier of netbeheerder. Deze code kan bijvoorbeeld worden gevraagd bij het aanvragen van een andere meter.

Kan ik via internet mijn verbruik bekijken?

Ja, dit is mogelijk. Het is wel noodzakelijk dat u beschikt over een meter die op afstand kan worden uitgelezen.

Wilt u online en 24/7 inzicht in uw verbruik? Meld u dan aan voor Mijn Fudura en ga naar het kopje ‘Verbruik’.

Kunnen jullie één keer per jaar langskomen voor de meteropname?

Uw meter wordt op afstand uitgelezen, waardoor wij op ieder moment over de actuele verbruiken kunnen beschikken. Hierdoor is het niet nodig om jaarlijks langs te komen voor de meteropname. In sommige gevallen kunnen wij uw meter niet op afstand uitlezen. Wij vragen u dan zelf uw meterstanden door te geven, een zogenaamde handopname. Lees hier meer over handopname.

Kan ik mijn meterstanden ook doorgeven?

Ja, dat kan. Via Mijn Fudura kunt u altijd en overal uw meterstanden doorgeven. Dit op het moment dat het u uitkomt.

Wijzigt er iets aan uw aansluiting bij de netbeheerder?

Wijzigt er iets aan uw aansluiting bij de netbeheerder, dan kan dit ook consequenties hebben voor de meterdiensten. Informeer wat dit voor u betekent bij onze Klantenservice.

Wat zijn de afmetingen van het meterbord op een brutoproductiemeter?

De afmetingen van het meterbord op een directe brutoproductiemeter zijn: 25 cm breed en 40 cm hoog. Bij een indirecte brutoproductiemeter zijn de afmetingen van het meterbord: 30 cm breed en 70 cm hoog.

Wat moet ik doen bij een storing in mijn meter of meetinstallatie?

Heeft u wel energie, maar merkt u een storing in uw meter of meetinstallatie?  Neem dan contact op met onze Klantenservice. Op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 tot 17.00 uur op nummer 088 - 857 88 77. Indien er een storing optreedt buiten de kantoortijden dan verzoeken wij u voor uzelf het moment van constatering vast te leggen en de eerstvolgende werkdag contact met ons op te nemen.