Veelgestelde vragen

Energiemeters

Wat is een EAN-code?

De EAN-code is een 18-cijferige code die wij aan uw meter in de meterkast hebben meegegeven. Zo herkennen wij uw meter. Uw eigen EAN-code kunt u vinden via het EAN-codeboek.

Wanneer vragen wij naar uw EAN-code? De EAN-code wordt gevraagd wanneer u contact heeft met uw meetbedrijf, leverancier of netbeheerder. Deze code kan bijvoorbeeld worden gevraagd bij het aanvragen van een andere meter.

Kan ik via internet mijn verbruik bekijken?

Ja, dit is mogelijk. Het is wel noodzakelijk dat u beschikt over een meter die op afstand kan worden uitgelezen.

Wilt u online en 24/7 inzicht in uw verbruik? Meld u dan aan voor Mijn Fudura en ga naar het kopje ‘Verbruik’.

Wat moet ik doen bij een storing in mijn meter of meetinstallatie?

Heeft u wel energie, maar merkt u een storing in uw meter of meetinstallatie?  Neem dan contact op met onze Klantenservice. Op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 tot 17.00 uur op nummer 088 - 857 88 77. Indien er een storing optreedt buiten de kantoortijden dan verzoeken wij u voor uzelf het moment van constatering vast te leggen en de eerstvolgende werkdag contact met ons op te nemen.

Welke gegevens heb ik nodig voor het aanvragen van een Brutoproductiemeter?

Heeft u de groencode, de toekenning van de subsidie, ontvangen dan kan de Brutoproductiemeter aangevraagd worden. Voor het aanvragen van een offerte hebben wij onderstaande gegevens nodig.

  • EAN code;
  • Piekwaarde (te bepalen op basis van het aantal zonnepanelen) . Deze informatie komt van uw installateur;
  • Naam van de technisch contactpersoon binnen uw bedrijf.