Duurzame prestaties

Jaaroverzicht 2021

In het afgelopen jaar hebben wij wederom veel bestaande en nieuwe klanten geholpen met het verbeteren en verduurzamen van hun energieprestaties. We hebben mooie technische projecten mogen realiseren en samen met onze klanten de volgende stappen gezet op het gebied van duurzaamheid.

Kwartaal 1

Klanttevredenheid

Fudura meet de klanttevredenheid bij alle klanten verdeeld over vier metingen per jaar. Het doel van de klanttevredenheids-onderzoeken is om de klanttevredenheid vast te stellen en te bepalen waarop Fudura kan verbeteren. Fudura gaat vervolgens na iedere klanttevredenheidsmeting met de verbeteringen aan de slag en koppelt altijd de onderzoeksresultaten en de vastgestelde verbeteracties terug aan de klanten die hebben deelgenomen aan een klanttevredenheidsonderzoek.

Fudura scoort in 2021 een Net Promoter Score (NPS) tussen de 28% en 32%. De NPS is een internationale metric voor het meten van klanttevredenheid waarbij de mate van aanbevelen wordt getoetst. De uitkomsten bevinden zich op een schaal van -100 tot 100 (hoe hoger, hoe beter).

Redenen om Fudura aan te bevelen:

Service Fudura

Deskundigheid/vakkundigheid

Betrouwbaarheid in het hebben van afspraken met Fudura

Waar Fudura nog aan mag werken volgens respondenten:

• Snellere reactie op informatieverzoeken
  • Beter uitleg over Mijn Fudura Pro (inzichtmodule voor meetverbruiken)

Verbeteracties in 2021 waren:

• Campagnematig klanten beter meenemen over Mijn Fudura Pro en hiermee op weg helpen
  • Doorlooptijden op informatieverzoeken verkorten

Kortom, Fudura is altijd heel blij met de respons van klanten op klanttevredenheidsonderzoeken en probeert hierop altijd te verbeteren.

Opbrengst Fudura veiling goed besteed!

Op 8 december 2020 heeft Fudura een veiling voor Stichting Vrienden van Bambanani georganiseerd. Dankzij een geweldige inzet van klanten, leveranciers en medewerkers heeft Fudura een donatie van maar liefst €7.000 mogen doen. Wij vroegen Ed Rakhorst, Project- en investeringsmanager van Stichting Vrienden van Bambanani wat ze met deze donatie hebben kunnen realiseren.

Kwartaal 2

Green Deal: Zero Emissie Stadslogistiek (ZES)

Vanaf 1 januari 2025 zullen minimaal dertig steden, waaronder Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Utrecht, een zero emissie zone invoeren. In deze zone mogen dan alleen pakketten en grotere zendingen voor consumenten, horeca, winkels bezorgd worden door bestelbussen en vrachtwagens zonder CO2-uitstoot. Dit vloeit voort uit Europese wetgeving om de leefbaarheid in de steden te verbeteren. Vanaf 2030 moeten alle voertuigen in de zero emissie zones volledig emissievrij rijden.

Naar themaverhalen

Klik op de video om deze te bekijken.

Onze klanten vertellen

Kwartaal 3

GripOpGas

Uw gasverbruik verminderen door verbruikspatronen en oorzaken in kaart te brengen. Dit kan met de Fudura GripOpGas analysemodule. Geavanceerde algoritmes leveren inzicht in vermijdbaar gasverbruik zonder tijdrovend handmatig werk.

Gave kiekjes van projecten

Slibverwerking Noord-Brabant: gasverbruik verminderen dankzij meetdata

Jaarlijks verwerkt Slibverwerking Noord-Brabant, voor acht waterschappen, meer dan 400.000 ton aan zuiveringsslib, een restproduct dat overblijft na het zuiveren van afvalwater. Dit proces kost energie maar levert tegelijkertijd ook energie op. De basis van het optimaliseren van deze processen begint bij inzicht in data. Hiervoor maakt Slibverwerking Noord-Brabant graag gebruik van de expertise van Fudura en haar partner Seita.

Lees het klantverhaal

Kwartaal 4

Lidl Nederland: duurzaam distributiecentrum, duurzame samenwerking

Verduurzamen. Het zou met grote letters op de gevels van onze Fudura-kantoren mogen staan. Want het is het uitgangspunt van ons dagelijks werk én van onze samenwerkingen. Onze klanten hebben verduurzamen minstens zo hoog in het vaandel staan. Zo ook Lidl Nederland, die in Almere haar nieuwste duurzame distributiecentrum bouwt.

Fudura infradiensten

5.000 volgers op LinkedIn

Via onze social media kanalen delen wij actuele (markt)ontwikkelingen, klantervaringen en geven wij inzicht in hoe Fudura  kan ontzorgen met ons brede productportfolio. Uiteraard worden ook onze vacatures op aansprekende wijze gepromoot.

Tarieven 2022

De Nederlandse inflatie is in november tot het hoogste niveau in zeker 24 jaar gestegen. De inflatie is vooral opgelopen door de sterk gestegen prijzen voor gas, elektriciteit en brandstoffen. Het heeft ook prijsverhogingen van onder andere aluminium en kernblik tot gevolg, cruciale grondstoffen voor onze middenspanningstransformatoren. Op de wereldmarkt is er sprake van schaarste op verschillende gebieden bijvoorbeeld ook op de markt voor microchips die nodig zijn in meetinrichtingen. Deze, en andere prijsverhogingen, raken Fudura en onze partners zonder dat we daar invloed op hebben.

Daarnaast heeft Fudura in de rol als meetverantwoordelijke de wettelijke verplichting om uw meetdata tijdig en correct bij de juiste partijen in de markt te krijgen. In die markt zijn met netbeheerders en programmaverantwoordelijken (leveranciers) nieuwe afspraken over bijvoorbeeld het berichtenverkeer gemaakt waardoor Fudura fors heeft geïnvesteerd en moet blijven investeren in haar systemen.

Om de ontwikkelingen in de markten bij te kunnen houden hebben we besloten per 1 januari 2022 onze tarieven te verhogen met de CPI van oktober van 2021, zoals beschreven in Artikel 6 Lid 2 van onze algemene voorwaarden.

Tot slot

Graag willen wij u bedanken voor de samenwerking in het afgelopen jaar. Wij wensen u fijne feestdagen. Uiteraard staan wij in 2022 weer graag voor u klaar. Neem gerust contact met ons op!

Naar contactformulier