Veelgestelde vragen laadpalen

Laadpaal Prik&Go

Hoe duurzaam is het Prik&Go laadnetwerk?

Bij Prik&Go streven we ernaar om auto’s in 2025 voor 100% met groene stroom te laden. De stroom die in de auto’s geladen wordt is afhankelijk van het energiecontract en de duurzame opwek van de bedrijven die een Prik&Go laadpaal op hun terrein plaatsen. Fudura adviseert ondernemers daarom aan om hun Prik&GO met groene stroom te laten laden. Dit kan je als ondernemer doen door een energiecontract af te sluiten met een groene energieleverancier. Je kunt als ondernemer natuurlijk ook zelf je energie duurzaam gaan opwekken!

De laadpalen zijn geschikt om slim te laden. Wat is slim laden?

Er komt steeds meer duurzame stroom uit zon en wind. Die groei gaat hard dat we straks op bepaalde momenten zelfs meer aanbod van stroom hebben dan er vraag is. Om die overvloed ten volle te benutten zullen we dus stroom op moeten slaan en op het beste moment gaan gebruiken. Hoe? Dat kan het beste door de snel groeiende vloot van elektrische auto’s slim op te laden. Met moderne en slimme technieken zorgen we ervoor dat de elektrische auto op het juiste moment geladen wordt: bijvoorbeeld midden in de nacht als het hard waait en er verder weinig vraag naar stroom is. Of in de middag als de kracht van de zon het grootst is. 

Kan ik mijn huurkosten terugverdienen?

Dit is mogelijk. E-rijders die bij je komen laden betalen een tarief van € 0,24 per kWh. Deze opbrengsten ontvang je per kwartaal van onze partner GreenFlux. Hiervoor brengt Greenflux € 0,50 per transactie in rekening. Stel dat jouw energiekosten €0,10 per kWh zijn, dan levert een gemiddelde laadsessie van 10 kWh een winst op van € 0,90 (10 kWh x €0,14 - €0,50).  Dit betekent dat je 3 bezoekers per dag nodig hebt om je huurkosten terug te verdienen.

Ontvang ik laadpassen bij de Prik&Go laadpaal?

Per laadpaal ontvang je standaard 2 laadpassen. Deze zijn te gebruiken door je eigen medewerkers en/of je bezoekers. Deze laadpassen zijn alleen te gebruiken op je locatie. Tegen meerprijs zijn extra laadpassen beschikbaar. 

Betaal ik de huur per dag?

Nee, je betaalt de huur niet per dag maar per maand wanneer je betaalt via automatische incasso. Wij rekenen het dagtarief om naar de totale jaarkosten (365 dagen) en dit bedrag delen wij door 12 maanden zodat je iedere maand hetzelfde huurbedrag betaalt. Ook in een schrikkeljaar blijft dit bedrag gelijk. Je betaald per maand €77,03 (inclusief installatiepakket t.w.v € 1.000,-). Kies je voor een eigen huisinstallateur dan betaal je per maand €61,62.  

Met wie sluit ik het huurcontract voor Prik&Go af?

Je sluit een huurcontract af met Fudura. Fudura meet en maakt energiestromen inzichtelijk en bestuurbaar, daarbij verhuurt Fudura bedrijfsmiddelen. Als marktleider helpen we ruim 25.000 zakelijke klanten in Nederland, in het bedrijfsleven en de publieke sector, aan een betrouwbaar en effectief energiemanagement. Fudura werkt samen met haar partners GreenFlux en Alfen-ICU voor Prik&Go.

Betaal ik alleen de huur of zijn er bijkomende kosten?

Je betaalt alleen de huurprijs van maximaal € 2,55 per dag. In de huur zit het laadpunt, de installatie t.w.v. €1.000,-, het beheer en onderhoud, de inzichten van de laadgegevens en storingsdienst. Echter, afhankelijk van uw locatie en de wensen van de plek van de laadpaal kan de installatie hoger uitvallen dan deze € 1.000,-. Of dit voor uw locatie geldt wordt duidelijk tijdens de schouw waarna het bedrag op een offerte staat die u ondertekent waarna wij overgaan tot installatie. 

Hoe lang duurt het laden bij een Prik&Go laadpaal?

Een Prik&Go laadpaal is standaard 2 x 11 kW, maar is ook tegen een meerprijs in een 2 x 22 kW versie verkrijgbaar. De laadtijd is afhankelijk van hoe leeg de accu is en hoe snel jouw auto kan laden. Gemiddeld ben je aan een Prik&Go laadpaal een uur of 2 - 3 kwijt om op te laden. Sommige auto’s kunnen dit sneller. Controleer daarvoor het instructieboekje van je auto. Heb jij meerdere Prik&Go laadpalen? Dan kan het zijn dat op drukke momenten het laden korte tijd wat langzamer gaat dan gewend. Zo voorkomen wij dat je hoge netwerkkosten betaalt bij een groeiend elektrisch wagenpark.