Oscar Bos

Hoe is het om bij Fudura te werken? Het antwoord op die vraag kunnen onze ruim 400 collega’s je geven. Zoals Oscar Bos, onze Allround Meettechnicus, die veel bij klanten over de vloer komt voor periodiek onderhoud of controles na plaatsing.

Warm onthaal bij de warme bakker

‘Bij klanten krijg ik een warm ontvangst. Meestal is er ook een installateur aanwezig die me even de weg wijst of met mij op pad gaat naar de meters. Het contact met klanten is eigenlijk altijd goed. En afwisselend! Zo ben ik vanochtend bij een zorginstelling geweest en vanmiddag sta ik bij een bakker op de stoep. Je moet dus wel goed kunnen switchen, ja. Voor periodiek onderhoud kom ik soms onaangekondigd langs, maar ook dan ben ik van harte welkom.’

‘Ik krijg alle vrijheid om mijn dag in te delen.’

Nieuwe diensten en nieuwe klanten

‘Mijn werkdag bestaat voor zo’n zeventig procent uit werkzaamheden die ik wekelijks of dagelijks doe. De extra uitdaging zit hem voor mij in nieuw werk. Samen met collega’s mogen pionieren, door nieuwe producten en diensten te testen bijvoorbeeld. Dat maakt mij nieuwsgierig. En nieuwe klanten, ook dat is voor mij uitdagend. Want bij iedere klant kom je niet alleen andere mensen, maar ook andere techniek tegen. Die variatie en continu bezig zijn met techniek, daar krijg ik energie van.’

Alledaagse flexibiliteit

‘Ik begin rond half acht. Soms ook wat eerder, ik ben echt een vroege vogel. Dat is ook het fijne aan werken bij Fudura: de planning geeft je veel flexibiliteit. Zo kan ik af en toe extra vroeg beginnen om bijtijds weer thuis te zijn. Dan zijn mijn kinderen ook uit school en hebben we meer tijd samen. Loop je een keer uit? Dan haal je dat later in de week wel weer in. Heb je juist tijd over? Dan hebben we een digitale ‘bak’ wwaaruit we zelf kleine onderhoudsklussen kunnen halen. Zo heb je veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid.’ 

Altijd in contact

‘Meestal rijd ik ’s ochtends in mijn werkbus gelijk naar de klant. Soms begint de dag ook met een werkoverleg. Dan ga ik eerst even naar ons kantoor in Zwolle of Assen. Of we zien elkaar bij een Logistiek Servicepunt. Dat zijn de momenten dat  ik mijn collega’s zie. Vaker spreek ik ze via de telefoon, we bellen veel. Zowel binnen het team als met andere teams en afdelingen heb ik goed contact. Wel zo fijn, want bij grotere klussen zoals bij middenspanningsinstallaties werk je altijd met iemand samen.’