Service en contact

Heeft u een vraag? Dan helpen we u graag verder. Klik op de button voor het invullen van het contactformulier.

Contactformulier

Wilt u toch liever telefonisch contact?

Bel met onze Klantenservice via het telefoonnummer 088 – 238 38 38, houdt indien mogelijk uw klantnummer bij de hand. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Nieuwe of bestaande meetdatarapportage aanvragen?

Klik op onderstaande button.

Informatieverzoek Bestaande Meetdata Rapportages

Waar kunnen we u mee helpen?

Kies een onderwerp en vind het antwoord op uw vraag.

Fudura is meer dan een meetbedrijf, wat inhoudt dat ze gecertificeerd specialist is in het meten van energiestromen. Deze maken wij voor u inzichtelijk zodat u energie én kosten bespaart. Wat doet Fudura nog meer? Naast slimme softwareoplossingen zoals Mijn Fudura Go en Pro verzorgen wij de infrastructuur van energie. Denkt u hierbij aan transformatoren, meetinstallaties, schakelinstallaties en laadpalen voor elektrisch vervoer. Als marktleider helpen we ruim 25.000 zakelijke klanten in Nederland, in het bedrijfsleven en de publieke sector, aan een betrouwbaar en effectief energiemanagement. Wilt u meer weten? Bekijk dan zeker de pagina Wij zijn Fudura.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een meetbedrijf is gecertificeerd om energiemeters te plaatsen, te beheren en te onderhouden. Daarnaast meet een meetbedrijf het energieverbruik op basis van de wettelijk gestelde meetcode en meetvoorwaarden gas. Fudura behoort tot deze groep. De netbeheerder is eigenaar en beheerder van het gas- en elektriciteitsnet. Zij is verantwoordelijk voor kabels en leidingen met bijbehorend onderhoud ervan. Een netbeheerder kunt u niet kiezen. Wie uw netbeheerder is, hangt af van de plaats waarin uw bedrijf gevestigd is. Wilt u weten wie uw netbeheerder is? Dit kunt u nagaan via het EAN-codeboek. Een energieleverancier levert elektriciteit en/of gas aan particulieren en bedrijven. De energie kan ingekocht worden bij producenten of door de leverancier zelf geproduceerd worden. U kunt zelf uw energieleverancier kiezen. 

EAN Codeboek

 

Stappenplan nieuwe grootverbruik aansluiting

 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Als grootzakelijke klant bent u verantwoordelijk voor een juiste meting en voor de distributie van de verbruiksgegevens naar uw netbeheerder. Deze meetverantwoordelijkheid moet worden uitgevoerd door een erkend meetverantwoordelijke, bijvoorbeeld Fudura. Als uw meetbedrijf verzamelt, controleert, verwerkt en distribueert Fudura de meetgegevens. Dit gebeurt nauwkeurig en met vaste regelmaat. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De Meetcode beschrijft de technische voorwaarden waaraan de meetinrichting moet voldoen. Daarnaast geeft deze code ook de wijze van het meten weer, hoe de meetdata moet worden uitgewisseld, hoe nauwkeurig gemeten moet worden en op welke manier. De Meetcode heeft als doel dat het energieverbruik voor elke onderneming op een universele wijze wordt geregistreerd.

 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De Meetvoorwaarden Gas bevatten voorschriften voor netbeheerders en netgebruikers over het meten van de hoeveelheid gas die vervoerd en verbruikt wordt door de regionale gastransportnetten.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De EAN-code is een unieke 18-cijferige code die wordt verstrekt door de lokale netbeheerder. Middels dit nummer corresponderen de marktpartijen onderling met elkaar.  

De EAN-code wordt gevraagd wanneer u contact heeft met uw meetbedrijf, leverancier of netbeheerder. Deze code kan bijvoorbeeld worden gevraagd bij het aanvragen van een andere meter. Uw eigen EAN-code kunt u vinden via het EAN-codeboek.

EAN Codeboek

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Heeft u vragen over aansluitingen die bij Fudura zijn ondergebracht op een Gesloten Distributie Systeem? Neem dan contact op met aansluitregister@fudura.nl

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Fudura heeft vijf vestigingen in Nederland. De adresgegevens van onze locaties vindt u onderaan deze pagina terug. We hopen u graag op afspraak te verwelkomen op één van onze locaties. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wilt u ons iets toesturen of aanschrijven dan kunt u hiervoor ons postadres gebruiken:
Postbus 1229
8001 BE Zwolle

Voor facturatie kunt u ons factuuradres gebruiken:
Postbus 726
8000 AS Zwolle

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Fudura BV is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 17138144.

Het BTW-nummer van Fudura BV is: NL8099.72.992.B.01

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Neem gerust contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 088 – 238 38 38. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 17.00 uur. Of stuur een bericht sturen via het contactformulier.

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Graag bieden wij u betaalgemak. Op onze digitale uitingen vindt u een betaalknop met een link om het openstaande bedrag direct via iDeal over te maken. Een handige en vertrouwde manier om snel en veilig te betalen.
Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U ontvangt de factuur in de 1ste week van de maand. De incasso vindt binnen 14 dagen na verzenddatum plaats. Vanaf opleverdatum factureren wij vooraf.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Om via SEPA te betalen verzoeken wij u onderstaande machtiging in te vullen. 

SEPA machtiging

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt dit eenvoudig zelf aangeven via Mijn Fudura. Heeft u nog geen account? Regel het vandaag nog.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Vervelend dat u een onjuiste factuur heeft ontvangen. Wij helpen u graag om dit op te lossen, neemt u daarom contact op.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Ja, dat is mogelijk. Uw factuur kunt u inzien via Mijn Fudura. Heeft u nog geen account? Regel het vandaag nog en meld u nu aan. Is de betreffende factuur niet beschikbaar neemt u dan contact op met onze facturatie afdeling. 

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Correspondentieadres:
Fudura B.V.
Postbus 1229
8001 BE Zwolle

Factuuradres:
Fudura B.V.
Postbus 726
8000 AS Zwolle

IncassantID: NL27ZZZ171381440000
IBAN: NL34 RABO 0307 6343 61
BTW-nummer: NL 8099.72.992.B01
KVK-nummer: 17138144

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt dit zelf wijzigen door in te loggen op Mijn Fudura. Via dit kosteloze platform kunt u altijd en overal uw eigen gegevens beheren. Wij adviseren u om wijzigingen vóór het volgende facturatiemoment door te geven. Facturen met een onjuiste tenaamstelling kunnen alleen gecrediteerd worden met terugwerkende kracht indien u zelf kunt aantonen dat de foutieve tenaamstelling eerder is aangegeven. Heeft u nog geen toegang tot Mijn Fudura, dan kunt u hier een account aanmaken.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Neem contact op met de Klantenservice om het kenmerk van uw factuur per volgend facturatiemoment aan te laten passen.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Op uw factuur ziet u de diensten en/of producten die u afneemt van Fudura. Wellicht herkent u niet meteen alle producten door specifieke afkortingen of toevoegingen. Op deze pagina staat een overzicht van de producten die u kunt tegenkomen op uw factuur helder beschreven. Zo weet u precies wat u afneemt en waarvoor u betaalt.

Toelichting op uw factuur

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Fudura meet en maakt energiestromen inzichtelijk en bestuurbaar, daarbij realiseren en onderhouden wij energie infrastructuur voor bedrijven. Wij helpen u dan ook graag verder! Vraag eenvoudig een offerte aan. 

Offerte aanvragen

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij voeren graag de meetverantwoordelijkheid voor u uit. U kunt hiervoor een offerte laten opmaken. Vraag direct een offerte aan via onze website of via het contactformulier van onze Klantenservice.

Offerte aanvragen

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Mijn Fudura GO
Lopende en/of historische data in de online Portal (kosteloos)

Mijn Fudura Pro
Uitgebreide lopende en/of historische data in de online Portal

FTP van de klant
Lopende en/of historische data die wij op uw server kunnen plaatsen

FTP van Fudura
Lopende en/of historische data die wij op onze server zetten, zodat u deze in kunt zien

Webservices/API
Lopende en/of historische data die u  van onze server in kan zien

P4
Lopende en/of historische data van kleinverbruik aansluitingen

Neem voor de mogelijkheden voor een offerte contact op met onze Sales afdeling middels het contactformulier.

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Met de kosteloze inzichtmodule Mijn Fudura Go krijgt u inzicht in uw energieverbruik op alle aansluitingen en kunt u analyses maken van uw verbruik per locatie en periode. Met een abonnement op de professionele inzichtmodule Mijn Fudura Pro beschikt u naast de diensten van Go altijd over de meest volledige data, maatwerk rapportages, en de adviseurs en adviezen van Fudura. 

Meer over Mijn Fudura Go

Meer over Mijn Fudura Pro

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Hier vindt u de handleiding van Mijn Fudura Go.

Handleiding Mijn Fudura Go

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Hier vindt u de handleiding van Mijn Fudura Pro.

Handleiding Mijn Fudura Pro

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt uw verbruik inzien op Mijn Fudura. Heeft u de inzichtmodule Mijn Fudura Go? Hiermee krijgt u inzicht in uw energieverbruik op alle aansluitingen en kunt u analyses maken van uw verbruik per locatie en periode. heeft u nog geen Mijn Fudura Go? Vraag de inzichtmodule nu kosteloos aan.

Meld u nu aan 

Goed om te weten dat het verbruik dat uit een indirecte meter gelezen wordt, nog omgezet moet worden. In Mijn Fudura krijgt u inzicht in het feitelijke verbruik. De overzetverhouding wordt als volgt berekend:

  • Berekenen Vermogen (kW): stand X factor Vermogen X overzetverhouding
  • Bereken Energie (kWh; kvArh): Verschil 2 standen X factor energie X overzetverhouding

Komt u er niet uit neem dan contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 088 – 238 38 38.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Ja, dit is mogelijk. Het is wel noodzakelijk dat u beschikt over een meter die op afstand kan worden uitgelezen. Wilt u online en 24/7 inzicht in uw energieverbruik. In het portaal Mijn Fudura is deze meetdata voor u inzichtelijk gemaakt.

Bekijk mijn data

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wat vervelend dat er een storing is, onder Berichten kunt u hiervan een melding maken. We gaan dan aan de slag om het op te lossen.

Heeft u direct hulp nodig dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via 088 – 238 38 38, op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Download hier het ODA P4 machtigingsformulier. Na ondertekening ontvangen wij het formulier graag retour via deze link of uw contactpersoon binnen Fudura.

ODA P4 machtigingsformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Download hier het Volmacht opvragen grootverbruik meetdata formulier. Na ondertekening ontvangen wij het formulier graag retour via deze link of uw contactpersoon binnen Fudura.

Volmacht opvragen grootverbruik meetdata

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Download hier de handleiding: Fudura implementatiehandleiding webservices

Aanvragen voor webservices gaan via het contactformulier. Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Voor informatie over uw overeenkomst neemt u contact op met onze Klantenservice via het contactformulier of telefonisch via 088 – 238 38 38.

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij vinden het erg jammer dat u overweegt over te stappen naar een ander meetbedrijf. In uw meetovereenkomst staan zowel de looptijd van uw overeenkomst, als de voorwaarden voor het voortijdig beëindigen van de overeenkomst omschreven. Eerder opzeggen kan door uw contract af te kopen. Houdt u er daarnaast rekening mee dat bij overstappen uw meter vervangen moet worden en daar ook kosten aan verbonden zijn. Graag gaan wij nog met u in gesprek over een passende oplossing. Neemt u daarom telefonisch contact met ons op via onze Klantenservice via 088 – 238 38 38.

Algemene- en productvoorwaarden

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Moet uw transformator verwijderd worden? Wij helpen u graag. Hierbij is het goed om de volgende stappen te nemen: stuur een bericht via het contactformulier o.v.v. EAN-code, het adres waar de transformator staat en wanneer u dit gerealiseerd wilt hebben.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt dit zelf gemakkelijk wijzigen door in te loggen op Mijn Fudura. Via dit gratis online platform kunt u altijd en overal uw eigen gegevens beheren. Zo kunt u ook uw adresgegevens eenvoudig aanpassen. Net zo makkelijk dus. Heeft u nog geen Mijn Fudura dan kunt u hier een account aanmaken.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt dit zelf gemakkelijk regelen door in te loggen op Mijn Fudura. Via dit gratis online platform kunt u altijd en overal uw eigen gegevens beheren. Heeft u geen Mijn Fudura dan kunt u hier een account aanmaken.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt een hiervoor formulier invullen. Zo heeft Fudura direct het juiste aanspreekpunt binnen uw bedrijf. 

Formulier Technisch contactpersoon

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij adviseren u graag over wat noodzakelijk is om te regelen en wat Fudura hierbij voor u kan betekenen. Wilt u ook op uw nieuwe adres klant blijven bij Fudura? Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden om een nieuwe overeenkomst aan te gaan op een nieuwe aansluiting. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice middels het contactformulier.

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Uw overeenkomst stopt niet automatisch. U kunt uw overeenkomst met ons opzeggen via het contactformulier. Houdt u rekening met een opzegtermijn zoals genoemd in onze productvoorwaarden.

Algemene- en productvoorwaarden

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Er is sprake van netcongestie als de vraag naar transport van elektriciteit (zowel bij de aanbieder als de afnemer) groter is dan de transportcapaciteit van het elektriciteitsnet. Dat houdt in dat de maximale hoeveelheid elektriciteit die per kwartier verplaatst kan worden over het net, bereikt is. Fudura kan u met slimme oplossingen helpen om hiermee om te gaan zonder dat uw bedrijfsvoering hieronder lijdt.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Hieronder vindt u de technische voorwaarden om uw grootverbruikaansluiting goed in te richten zodat u profiteert van het meest gunstige tarief van diverse energieleveranciers.

Technische voorwaarden Installatievoorschrift indirecte meter (Eigen verantwoordelijkheid)

Technische voorwaarden Installatievoorschrift directe meter

 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Voordat u gebruik kunt maken van elektriciteit en gas, moet u aangesloten zijn op het energienet. Alleen de netbeheerder mag een aansluiting aanleggen en deze heeft dan ook de plicht dit te doen. De overheid heeft de kosten voor het aanleggen van een nieuwe aansluiting voor elektriciteit en gas per netbeheerder vastgesteld. Bekijk het stappenplan voor het aanvragen.

Naar stappenplan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt de capaciteit van uw aansluiting laten verhogen of verlagen door uw netbeheerder. Weet u niet wie uw netbeheerder is? Dit kunt u vinden in het EAN-codeboek. Let op: wanneer uw aansluiting verandert, kan dit ook consequenties hebben voor de meterdiensten. Informeer wat dit voor u betekent bij onze Klantenservice.

EAN codeboek

Contactformulier

Volmacht tussenpersoon

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Elk type gasmeter meter heeft een eigen handleiding waar de wijze van uitlezen in staat omschreven. Staat de handleiding voor uw meter er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice middels het contactformulier.

Kamstrup

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Volg de technische voorwaarden om het werk goed uit te kunnen voeren.

Technische voorwaarden Installatievoorschrift indirecte meter (Eigen verantwoordelijkheid)

Technische voorwaarden Installatievoorschrift directe meter

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De afmetingen van het meterbord op een directe brutoproductiemeter zijn: 25 cm breed en 40 cm hoog. Bij een indirecte brutoproductiemeter zijn de afmetingen van het meterbord: 30 cm breed en 70 cm hoog.

Meer over de brutoproductiemeter

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Heeft u de groencode ontvangen? Dan kan de Brutoproductiemeter aangevraagd worden. Voor het aanvragen van een offerte hebben wij onderstaande gegevens nodig.

  • EAN code
  • Piekwaarde (te bepalen op basis van het aantal zonnepanelen) . Deze informatie komt van uw installateur
  • Naam van de technisch contactpersoon binnen uw bedrijf
Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Als het net en uw aansluiting geschikt zijn voor teruglevering geeft uw netbeheerder een groencode aan uw productie-installatie. Deze code heeft u nodig om subsidie te kunnen ontvangen. Vraag de groencode aan bij uw netbeheerder. Weet u niet wie uw netbeheerder is? Kijk dan in het EAN codeboek.

EAN Codeboek

 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Uw meter wordt op afstand uitgelezen, waardoor wij op ieder moment over de actuele verbruiken kunnen beschikken. Hierdoor is het niet nodig om jaarlijks langs te komen voor de meteropname.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De overzetverhouding is de verhouding waarin de stroomtransformator in de aansluiting de stroom verkleint die door de meter gaat. De meter registreert hierdoor maar een deel van de werkelijke stroom die afgenomen wordt. Uit de overzetverhouding wordt de factor afgeleid waarmee het verbruik op de meter voor afrekening moet worden vermenigvuldigd.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U heeft een hoofd- én controlemeter nodig wanneer het gecontracteerd vermogen van de aansluiting boven de 1 MW ligt. Het gecontracteerd vermogen bepaalt de netbeheerder.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U wordt gevraagd om 230V aan te leggen wanneer u Fudura opdracht heeft gegeven voor het plaatsen van een logger.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U heeft een pulscontact nodig wanneer u de mogelijkheid wilt hebben om uw energieverbruik te monitoren. Hiermee krijgt u inzicht in uw verbruik.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De calorische waarde is de hoeveelheid energie in een kubieke meter (m3) aardgas. Een ander woord voor calorische waarde is verbrandingswaarde. De hoeveelheid warmte die vrijkomt bij de verbranding van gas bepaalt namelijk de waarde. De calorische waarde van het gas uit Slochteren (provincie Groningen) geldt als basis verbrandingswaarde. De Nederlandse gasprijzen zijn gebaseerd op deze basis waarde.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Elk type elektriciteitsmeter meter heeft een eigen handleiding waar de wijze van uitlezen in staat omschreven. Staat de handleiding voor uw meter er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice middels het contactformulier.

Iskra meter

ZMD meter

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Nee, dit maakt momenteel nog niet uit. Plan Bureau voor de Leefomgeving gaat er in de hoogte van de SDE bedragen vanuit dat de E-boiler alleen wordt ingezet bij een overschot aan duurzame energie. Er wordt nog wel gekeken naar de mogelijkheid om Garanties van Oorsprong (GvO) Elektriciteit te cancellen voor het E-verbruik (bij inzet van bijvoorbeeld wind of zon) van de E-boiler en deze dan om te zetten naar GvO’s W.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De SDE wordt uitgekeerd op basis van de Giga Joule warmte gemeten. In de aanvraag is een Coëfficiënt of Performance (COP) vastgesteld. RvO wil de mogelijkheid hebben om deze gedurende de looptijd van de SDE periode te kunnen verifiëren.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Afhankelijk van de soort wijziging. Bijvoorbeeld het vervangen van een meting kan volstaan worden met het toevoegen in een addendum van de metercertificaten aan het meetprotocol. Bij ingrijpende veranderingen dient het meetprotocol en het oordeel omtrent geschiktheid opnieuw opgesteld en goedgekeurd te worden. Het meetprotocol dient elke 5 jaar opnieuw vastgesteld te worden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Als gecertificeerd meetverantwoordelijke is Fudura bevoegd om de data te corrigeren c.q. aan te vullen. Dit kan op basis van historische gegevens en/of alternatieve metingen.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De eisen voor het meetprotocol zijn beschreven in bijlage 9 behorende bij de artikelen 7E , 7F en 7J van de algemene uitvoeringsregeling stimulering duurzame energieproductie en klimaattransitie.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Nee, dit is niet hetzelfde meetprotocol. Elke afvanger die CO2 invoedt op de basisinfrastructuur voor CO2 transport en opslag dient een eigen meetprotocol op te stellen, te laten goedkeuren door een erkend meetbedrijf en in te dienen bij RvO. Voor transport en opslag is er één meetprotocol noodzakelijk en voor iedere afzonderlijke CO2 afvanger.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Als er een communicatie storing is of er is geen meetdata in de meter dan wordt dit direct geconstateerd en acties ondernomen door Fudura. Gaat het om afwijkende meetwaarden dan zal dit met het opstellen van het maandrapport worden geconstateerd.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Power Quality betekent in het Nederlands de spanningskwaliteit. In Nederland is de spanning in het net ongeveer 230 Volt en 50 Hertz. Om uitval of beschadiging aan apparatuur te voorkomen zijn er regels (normen) gemaakt die grenzen stellen. De Power Quality wordt gekenmerkt door verschillende verschijnselen. De meest belangrijke verschijnselen zijn:

  • Langzame spanningsvariaties
  • Snelle spanningsvariaties
  • Flikker
  • Asymmetrie tussen de drie fasespanningen
  • Harmonische vervorming
  • Spanningsdips
Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Er zijn verschillende oorzaken voor een slechte Power Quality. Een van de meest voorkomende oorzaken is het vervangen van elektrische apparatuur door moderne elektronica. De moderne elektronica zelf is ook steeds gevoeliger voor vervuilde en verstoorde elektriciteit. Een andere oorzaak is het bijplaatsen van deze moderne elektronica. Denk aan het vervangen van conventionele verlichting door ledverlichting, het installeren van zonnepanelen, het gebruiken van laadpalen of het plaatsen van frequentieregelaars op elektromotoren. Naast deze oorzaken zijn er nog tal van andere mogelijke oorzaken die uw Power Quality kunnen beïnvloeden, dit is per situatie anders.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een slechte Power Quality kan zowel zichtbare als onzichtbare schade veroorzaken. Zichtbare schades zijn bijvoorbeeld het uitvallen van apparatuur en het knipperen van lampen. Onzichtbare schade is bijvoorbeeld een slechte arbeidsfactor. De meest voorkomende oorzaken zijn:

  • Uitval van apparatuur en systemen
  • Versnelde slijtage van apparatuur
  • Hogere kosten voor onderhoud
  • Onnodige energieverliezen
  • Verhoogde CO2-uitstoot
  • Inefficiënt gebruik van de installatiecapaciteit
  • Ontbranden van correct gedimensioneerde kabels en componenten
Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Zonder een gedegen meting kan er geen uitspraak worden gedaan over de problemen binnen uw installatie. Een oplossing zal altijd gebaseerd moeten worden op een of meerdere metingen. Bij een meting zal de kwaliteit van de spanning getoetst worden in relatie met de gestelde eisen in de Netcode.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wanneer e-rijders bij u komen laden, betalen ze u daarvoor. De e-rijder betaalt u een bedrag per kWh. Daarnaast betaalt u energiekosten. De transactiekosten die de e-rijder aan u betaalt en die u aan ons betaalt, vallen tegen elkaar weg. Daarmee blijft er een bedrag voor u over. Afhankelijk van het aantal laadsessies dat u per dag heeft, kunt u de huurkosten terugverdienen. Zo kan uw laadpaal onderaan de streep feitelijk gratis zijn.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Fudura heeft verschillende laadpalen met verschillende vermogens: van 11 kW tot en met 360 kW. De laadtijd is afhankelijk van onder andere het vermogen van de laadpaal, hoe groot en hoe leeg de accu is en hoe snel uw voertuig kan laden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Naast reguliere laadpalen (11 kW of 22 kW), biedt Fudura ook snelladers aan. Deze laden met een vermogen van 50 kW tot en met 360 kW. Hiermee heeft u binnen 15 minuten voldoende energie om weer door te gaan. Doordat het voertuig de energie niet om hoeft te zetten van wisselspanning naar gelijkspanning is uw accu sneller gevuld. Dit is interessant voor alle voertuigen die snel moeten worden opgeladen. Vooral als er gebruik wordt gemaakt van E-bestelvoertuigen of E-trucks van bijvoorbeeld DAF, Scania, Volvo of Mercedes.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Op het moment dat de Laadpaal van Fudura in storing staat of een gebruiker tegen een probleem aan loopt, is het mogelijk onze storingsdienst te bellen. Onze storingsdienst is via het gratis telefoonnummer 0800 - 88 000 88 bereikbaar, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Per laadpaal ontvangt u standaard 2 laadpassen. Deze zijn te gebruiken door uw eigen medewerkers en/of uw bezoekers. Deze laadpassen zijn alleen te gebruiken op uw locatie. Tegen meerprijs zijn extra laadpassen of publieke laadpassen beschikbaar. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Met alle gangbare Nederlandse laadpassen kan geladen worden bij een Laadpaal van Fudura. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Het huren van een laadpaal kan al vanaf € 27,50 per maand. In de huur zit het laadpunt, installatie, het beheer en onderhoud, de inzichten van de laadgegevens en storingsdienst. Afhankelijk van uw locatie en/of speciale wensen kan Smart Charging ook opgenomen worden in de huur of er wordt eenmalig een extra bedrag voor (extra) installatiewerkzaamheden doorberekend.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Bent u een gebouwbeheerder, -eigenaar, VvE voorzitter of wagenparkbeheerder en wilt u elektrisch laden mogelijk maken op uw locatie? Neem dan contact op en na het invullen van een inventarisatie formulier kijkt Fudura met u mee wat nodig is om aan de laadwens te voldoen. We kunnen oplossingen voorzien met reguliere laadpalen, snelladers of een combinatie hiervan.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   
Smart Charging is het ‘slim laden’ indien er meerdere laadpalen aanwezig zijn. Met Smart Charging wordt de beschikbare capaciteit voor laadpalen op een slimme manier verdeeld over de elektrische auto’s die aan het laden zijn. Laadpalen vragen namelijk best wat capaciteit van het elektriciteitsnet, capaciteit die niet altijd aanwezig is. Via deze laadmethode zijn alle elektrische voertuigen die bij u staan te laden verzekerd van een volledig opgeladen accu. Wanneer er veel elektrische auto’s aan het laden zijn, kan dat betekenen dat elektrisch laden soms wat langzamer gaat dan normaal.

Load balancing is zo’n slimme manier van Smart Charging waarbij de aanwezige capaciteit evenredig verdeeld wordt over de laadpunten waaraan geladen wordt. Dit is de snelste manier van laden met Smart Charging en deze passen we bij de Laadpaal van Fudura dan ook toe.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Om zo veel mogelijk e-rijders naar uw Laadpaal van Fudura te krijgen, kunt u uw laadstation toevoegen aan de landelijke database van openbare laadpalen. Hierdoor zal uw laadpaal voor alle e-rijders te vinden zijn via platformen als oplaadpunten.nl en andere apps. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U sluit een huurcontract af voor de laadpalen met Fudura. Fudura meet en maakt energiestromen inzichtelijk en bestuurbaar, daarbij verhuurt Fudura bedrijfsmiddelen. Als marktleider helpen we ruim 25.000 zakelijke klanten in Nederland, in het bedrijfsleven en de publieke sector, aan een betrouwbaar en effectief energiemanagement. Fudura werkt samen met haar partner E-Flux voor Laadpaal van Fudura. Met E-Flux sluit u een contract af voor de verrekening van de transacties op de laadpaal.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U ontvangt uw accountgegevens nadat u klant bij ons bent geworden en zich heeft geregistreerd voor de klantportal.

Zijn uw gegevens niet correct? Bel dan even met onze Klantenservice via het telefoonnummer 088 – 238 38 38. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur of stuur een e-mail.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Indien u uw wachtwoord vergeten bent, gaat u naar de loginpagina van het Laadpaal van Fudura-portal van onze partner E-Flux en klikt u op ‘wachtwoord vergeten?’. Via een e-mail krijgt u dan instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij laten alleen realtime sessies zien die gemaakt zijn bij laadpunten binnen het E-Flux netwerk. Laadsessies bij laadpunten van andere operators worden pas getoond wanneer deze, door de betreffende operator, naar E-Flux worden doorgestuurd. Dit gebeurt maandelijks en in enkele gevallen per kwartaal.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Laadsessies bij openbare laadpunten worden periodiek ingelezen. Afhankelijk van de provider kan dit oplopen tot per kwartaal. De meeste laadsessies worden maandelijks ingelezen.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Uiteraard! In sommige gevallen kan het wel zo zijn dat de transformator verzwaard moet worden. Dat is vrij eenvoudig te realiseren mits het station hiervoor geschikt is. In dat geval betaalt u éénmalige kosten voor de uitwisseling van de transformator, en de maandelijkse huur die hoort bij het type transformator. Indien het station niet geschikt is voor een grotere transformator moet deze worden vervangen. Dit is in alle situaties maatwerk.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Jazeker. Fudura ondersteunt u graag in de stappen die nodig zijn om uw aansluiting te verzwaren en ontzorgt u via onze huurproposities in het engineeren, plaatsen en onderhouden van een transformator of compactstation.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Om HBE’s te kunnen claimen dient u een correcte administratie te voeren. De Laadpaal van Fudura is hiervoor geschikt en werkt met het juiste platform om dit te kunnen doen. Fudura zorgt er voor dat u of een eventuele partner alle tools heeft om HBE’s te kunnen claimen.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dit hangt af van de gewenste aansluitvermogen. Tot 173 kVA (3x250A)heeft u voldoende aan een laagspanningsaansluiting. Voor een hoger vermogen heeft u over het algemeen een transformatorstation nodig. Uw netbeheerder bepaalt wat in uw situatie het meest wenselijk is.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U heeft twee mogelijkheden. U kunt een inpandige ruimte beschikbaar stellen voor de installatie of Fudura plaatst een compactstation op uw terrein nabij de grens van uw terrein met de openbare grond.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

In de onderstaande download vindt u de eisen waaraan de inpandige ruimte moet voldoen.

Inrichten transformatorruimte

Transformatorruimte betonvloer

Transformatorruimte rooster

Schakelruimte klantstation

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De stations worden geleverd in een standaard kleur. Een afwijkende kleur is mogelijk tegen meerprijs mits deze voldoende courant is voor een andere toepassing na einde overeenkomst. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij brengen voor het in- en uitschakelen voor noodzakelijk onderhoud en/of het verlenen van toegang tijdens kantooruren geen kosten in rekening. Buiten kantooruren (op werkdagen van 8.00–17.00 uur) geldt deze service niet en brengen wij de gewerkte uren en reiskosten inclusief eventuele toeslagen in rekening.

Aanvraag indienen

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dat is mogelijk mits het station hiervoor geschikt is. In dat geval betaalt u eenmalige kosten voor de uitwisseling van de transformator, hierbij verhogen wij de maandelijkse huur. Indien het station niet geschikt is voor een grotere transformator moet deze worden vervangen. Dit is in alle situaties maatwerk.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dit is mogelijk maar het hangt af van de situatie. Wij informeren u graag over wat dit voor uw aansluiting betekent.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Lees via onderstaande link hoe wij voor u de installatieverantwoordelijkheid uit handen kunnen nemen.

Meer over installatieverantwoordelijkheid

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een schone grond verklaring is een verklaring dat de bodem niet ernstig verontreinigd is.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Door vooraf de bodemkwaliteit te controleren wordt voorkomen dat werknemers onbeschermd in verontreinigde grond werken. Veiligheid staat immers altijd op nummer één. Indien u niet in het bezit bent van deze verklaring, dan kunnen wij voor u een grondonderzoek laten uitvoeren. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op met Fudura Klantenservice 088 – 238 38 38. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De aansluit- en transportovereenkomst is de overeenkomst tussen u en uw netbeheerder betreffende uw aansluiting op het elektriciteitsnet van uw netbeheerder en het transport van elektriciteit. Voordat u de installatie in bedrijf kan nemen moet u beschikken over een aansluit- en transportovereenkomst. Neem hiervoor contact op met uw netbeheerder.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De gangbare transformatoren hebben een lange levensduur en zijn in dit opzicht duurzaam. Fudura biedt daarnaast ook nog een transformator aan die gevuld is met een natuurlijke olie welke biologisch afbreekbaar, niet giftig is en een hoger brandpunt heeft. Neem contact op om hierover meer te weten.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

In overleg is veel mogelijk. Standaard bieden wij een ‘turnkey’ energieopslagsysteem, wat modulair wordt opgebouwd uit units van 540 kWh. Deze installatie wordt met een 20ft container geleverd.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

In het haalbaarheidsonderzoek zullen onze ervaren technici met u en uw installateur beoordelen in hoeverre uw installatie voldoet en wat aangepast zou moeten worden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De batterij is onder andere geschikt voor peakshaving, optimalisatie eigenverbruik, frequentieregeling en onbalans handel.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een piekbelasting veroorzaakt door een duurzame energiebron of zware machines kan worden gereduceerd door het energie opslag systeem op juiste momenten te laden of ontladen. Door uw piekbelasting te verlagen, kunt u mogelijk een verzwaring van uw aansluiting voorkomen en besparen op uw elektriciteitskosten.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Energie opslag systemen van Fudura zijn in staat systeemdiensten te leveren aan netbeheerder TenneT. Hierdoor draagt u actief bij aan de frequentiehandhaving van het Nederlandse elektriciteitsnet.  Wanneer u uw batterij inzet voor frequentieregeling, ontvangt u hiervoor een financiële vergoeding die het mogelijk maakt om (een deel van) uw kosten voor de batterij te compenseren.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   
Ja, dat kan. Uit ervaring blijkt dat dit meestal niet genoeg inkomsten genereert om de batterij terug te verdienen (bij klanten met een grootzakelijke aansluiting).
Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Nee, u bent zelf verantwoordelijk voor de verzekering tegen de gebruikelijke gevaren waaronder brand, diefstal en vervolgschade bij diefstal waaronder olielekkage. Als richtlijn kunt u als verzekerde som uitgaan van honderd maal de maandhuur. In artikel 10 van de 'Productvoorwaarden voor de verhuur van bedrijfsmiddelen' kunt u hier meer over lezen.

Algemene- en productvoorwaarden

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dit is mogelijk op voorwaarde dat u dit schriftelijk bevestigt onder vermelding van de natuurlijke- en/of rechtspersoon aan wie installatieverantwoordelijkheid en werkverantwoordelijkheid namens u is toegewezen. Vervolgens maken wij met u werkafspraken over de uitvoering van de installatieverantwoordelijkheid.

Meer over installatieverantwoordelijkheid

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een transformator heeft bijna geen onderhoud nodig. In principe inspecteren we iedere 6 jaar de ruimte en de transformator. We controleren de ruimte, de ventilatie en of de transformator geen olie lekt. Huurt u ook schakelinstallaties dan is de frequentie hoger maar dat hangt af van het type installatie.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dat is mogelijk. Uw wensen kunnen wij vertalen in een maatwerk serviceovereenkomst waarin onze specialisten uw wensen vertalen naar een pakket op maat. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De grootste bedreiging voor de levensduur is warmte. Als de transformator langdurig wordt overbelast of als de ventilatie is afgesloten kan dat niet alleen de levensduur beperken maar in het ergste geval ook tot brand leiden. Daarom hebben we in de 'Productvoorwaarden voor de verhuur van bedrijfsmiddelen' in artikel 8 richtlijnen opgenomen om overbelasting te voorkomen.

Algemene- en productvoorwaarden

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wilt u iets doorgeven?

Heeft u geen vraag, maar wilt u iets melden? Maak dan een keuze uit één van de onderstaande onderwerpen.

 

Geen antwoord gevonden?

Voor een snelle afhandeling kunt u het contactformulier invullen. Wilt u toch liever telefonisch contact? Neem gerust contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 088 – 238 38 38, houdt indien mogelijk uw klantnummer bij de hand. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Contactformulier

Medewerker Klantenservice 2

Adressen

Bezoekadressen Fudura:

Assen

Amerikaweg 16
9407 TK Assen

Capelle a/d IJssel

Rietbaan 12
2908 LP
Capelle aan den IJssel

Geleen

Kerenshofweg 101
6167 AE Geleen

Utrecht

The Cath, 7e verdieping
Catharijnesingel 47
3511 GC Utrecht

Veldhoven

De Run 4441
5503 LS Veldhoven

Zwolle

Hanzeallee 2
8017 KZ Zwolle

Postadres:

Fudura
Postbus 1229
8001 BE Zwolle

Factuuradres:

Fudura
Postbus 726
8000 AS Zwolle