Service en contact

Heeft u een vraag? Dan helpen we u graag verder. U kunt het contactformulier invullen of ons bellen.

Waar kunnen we u mee helpen?

Kies een onderwerp en vind het antwoord op uw vraag.

Fudura is meer dan een meetbedrijf, wat inhoudt dat ze gecertificeerd specialist is in het meten van energiestromen. Deze maken wij voor u inzichtelijk zodat u energie én kosten bespaart. Wat doet Fudura nog meer? Naast slimme softwareoplossingen zoals Mijn Fudura Go en Pro verzorgen wij de infrastructuur van energie. Denkt u hierbij aan transformatoren, meetinstallaties, schakelinstallaties en laadpalen voor elektrisch vervoer. Als marktleider helpen we ruim 25.000 zakelijke klanten in Nederland, in het bedrijfsleven en de publieke sector, aan een betrouwbaar en effectief energiemanagement. Wilt u meer weten? Bekijk dan zeker de pagina Wij zijn Fudura.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een meetbedrijf is gecertificeerd om energiemeters te plaatsen, te beheren en te onderhouden. Daarnaast meet een meetbedrijf het energieverbruik op basis van de wettelijk gestelde meetcode en meetvoorwaarden gas. Fudura behoort tot deze groep. De netbeheerder is eigenaar en beheerder van het gas- en elektriciteitsnet. Zij is verantwoordelijk voor kabels en leidingen met bijbehorend onderhoud ervan. Een netbeheerder kunt u niet kiezen. Wie uw netbeheerder is, hangt af van de plaats waarin uw bedrijf gevestigd is. Wilt u weten wie uw netbeheerder is? Dit kunt u nagaan via het EAN-codeboek. Een energieleverancier levert elektriciteit en/of gas aan particulieren en bedrijven. De energie kan ingekocht worden bij producenten of door de leverancier zelf geproduceerd worden. U kunt zelf uw energieleverancier kiezen. 

EAN Codeboek

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Als grootzakelijke klant bent u verantwoordelijk voor een juiste meting en voor de distributie van de verbruiksgegevens naar uw netbeheerder. Deze meetverantwoordelijkheid moet worden uitgevoerd door een erkend meetverantwoordelijke, bijvoorbeeld Fudura. Als uw meetbedrijf verzamelt, controleert, verwerkt en distribueert Fudura de meetgegevens. Dit gebeurt nauwkeurig en met vaste regelmaat. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De Meetcode beschrijft de technische voorwaarden waaraan de meetinrichting moet voldoen. Daarnaast geeft deze code ook de wijze van het meten weer, hoe de meetdata moet worden uitgewisseld, hoe nauwkeurig gemeten moet worden en op welke manier. De Meetcode heeft als doel dat het energieverbruik voor elke onderneming op een universele wijze wordt geregistreerd.

 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De Meetvoorwaarden Gas bevatten voorschriften voor netbeheerders en netgebruikers over het meten van de hoeveelheid gas die vervoerd en verbruikt wordt door de regionale gastransportnetten.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De EAN-code is een unieke 18-cijferige code die wordt verstrekt door de lokale netbeheerder. Middels dit nummer corresponderen de marktpartijen onderling met elkaar.  

De EAN-code wordt gevraagd wanneer u contact heeft met uw meetbedrijf, leverancier of netbeheerder. Deze code kan bijvoorbeeld worden gevraagd bij het aanvragen van een andere meter. Uw eigen EAN-code kunt u vinden via het EAN-codeboek.

EAN Codeboek

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Heeft u vragen over aansluitingen die bij Fudura zijn ondergebracht op een Gesloten Distributie Systeem? Neem dan contact op met aansluitregister@fudura.nl

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Fudura heeft vier vestigingen in Nederland. Op de pagina Contact vindt u deze locaties en de adresgegevens. We hopen u graag op afspraak te verwelkomen op één van onze locaties.

Service en contact

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wilt u ons iets toesturen of aanschrijven dan kunt u hiervoor ons postadres gebruiken:
Postbus 1229
8001 BE Zwolle

Voor facturatie kunt u ons factuuradres gebruiken:
Postbus 726
8000 AS Zwolle

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Fudura BV is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 17138144.

Het BTW-nummer van Fudura BV is: NL8099.72.992.B.01

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Neem gerust contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 088 - 857 88 77. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 17.00 uur.

U kunt ons ook een bericht sturen via het contactformulier.

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U ontvangt de factuur in de 1ste week van de maand. De incasso vindt binnen 14 dagen na verzenddatum plaats. Vanaf opleverdatum factureren wij vooraf.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Om via SEPA te betalen verzoeken wij u een machtiging in te vullen op Mijn Fudura. Heeft u nog geen account? Meld u nu aan.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt dit eenvoudig zelf aangeven via Mijn Fudura. Heeft u nog geen account? Regel het vandaag nog.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Vervelend dat u een onjuiste factuur heeft ontvangen. Wij beantwoorden graag uw vragen over de factuur. Neemt u daarom contact op met onze facturatie afdeling.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Ja, dat is mogelijk. Uw factuur kunt u inzien via Mijn Fudura. Heeft u nog geen account? Regel het vandaag nog en meld u nu aan. Is de betreffende factuur niet beschikbaar neemt u dan contact op met onze facturatie afdeling. 

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij hebben voor u onze gegevens op een rijtje gezet: 

Naam: Fudura B.V.
Adres: Marsweg 5 (gebouw P)
8013 PD Zwolle
Postbus  1229
8001 BE Zwolle

IncassantID: NL27ZZZ171381440000
IBAN: NL34 RABO 0307 6343 61
BTW-nummer: NL 8099.72.992.B01
KvK-nummer: 17138144

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt dit zelf wijzigen door in te loggen op Mijn Fudura. Via dit kosteloze platform kunt u altijd en overal uw eigen gegevens beheren. Wij adviseren u om wijzigingen vóór het volgende facturatiemoment door te geven. Facturen met een onjuiste tenaamstelling kunnen alleen gecrediteerd worden met terugwerkende kracht indien u zelf kunt aantonen dat de foutieve tenaamstelling eerder is aangegeven. Heeft u nog geen toegang tot Mijn Fudura, dan kunt u hier een account aanmaken.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Neem contact op met de Klantenservice om het kenmerk van uw factuur per volgend facturatiemoment aan te laten passen.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Op uw factuur ziet u de diensten en/of producten die u afneemt van Fudura. Wellicht herkent u niet meteen alle producten door specifieke afkortingen of toevoegingen. Op deze pagina staat een overzicht van de producten die u kunt tegenkomen op uw factuur helder beschreven. Zo weet u precies wat u afneemt en waarvoor u betaalt.

Toelichting op uw factuur

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Fudura meet en maakt energiestromen inzichtelijk en bestuurbaar, daarbij realiseren en onderhouden wij energie infrastructuur voor bedrijven. Wij helpen u dan ook graag verder! Vraag eenvoudig een offerte aan. 

Offerte aanvragen

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij voeren graag de meetverantwoordelijkheid voor u uit. U kunt hiervoor een offerte laten opmaken. Vraag direct een offerte aan via onze website of via het contactformulier van onze Klantenservice.

Offerte aanvragen

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Mijn Fudura GO
Lopende en/of historische data in de online Portal (kosteloos)

Mijn Fudura Pro
Uitgebreide lopende en/of historische data in de online Portal

FTP van de klant
Lopende en/of historische data die wij op uw server kunnen plaatsen

FTP van Fudura
Lopende en/of historische data die wij op onze server zetten, zodat u deze in kunt zien

Webservices/API
Lopende en/of historische data die u  van onze server in kan zien

P4
Lopende en/of historische data van kleinverbruik aansluitingen

Neem voor de mogelijkheden voor een offerte contact op met onze Sales afdeling middels het contactformulier.

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Met de kosteloze inzichtmodule Mijn Fudura Go krijgt u inzicht in uw energieverbruik op alle aansluitingen en kunt u analyses maken van uw verbruik per locatie en periode. Met een abonnement op de professionele inzichtmodule Mijn Fudura Pro beschikt u naast de diensten van Go altijd over de meest volledige data, maatwerk rapportages, en de adviseurs en adviezen van Fudura. 

Meer over Mijn Fudura Go

Meer over Mijn Fudura Pro

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Hier vindt u de handleiding van Mijn Fudura Go.

Handleiding Mijn Fudura Go

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Hier vindt u de handleiding van Mijn Fudura Pro.

Handleiding Mijn Fudura Pro

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt uw verbruik inzien op Mijn Fudura. Heeft u de inzichtmodule Mijn Fudura Go? Hiermee krijgt u inzicht in uw energieverbruik op alle aansluitingen en kunt u analyses maken van uw verbruik per locatie en periode. Heeft u nog geen Mijn Fudura Go? Vraag de inzichtmodule nu kosteloos aan.

Meld u nu aan 

 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Ja, dit is mogelijk. Het is wel noodzakelijk dat u beschikt over een meter die op afstand kan worden uitgelezen. Wilt u online en 24/7 inzicht in uw verbruik? Meld u dan aan voor Mijn Fudura en ga naar het kopje ‘Verbruik’.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wanneer u wel kunt inloggen dan graag onder “verzoeken” een nieuwe melding sturen, bij het onderwerp een beschrijving van de storing invullen. U kunt de status van de melding online volgen.

Kunt u niet inloggen in Mijn Fudura?

Stuurt u dan een e-mail naar info@fudura.nl, onder vermelding van uw klantnummer.

Heeft u direct toegang nodig dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via 088 - 857 88 77, op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Download hier het ODA P4 machtigingsformulier. Na ondertekening ontvangen wij het formulier graag retour via info@fudura.nl of uw contactpersoon binnen Fudura.

ODA P4 machtigingsformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Voor informatie over uw overeenkomst adviseren wij u contact op te nemen met onze Klantenservice middels het contactformulier of telefonisch via 088 857 88 77.

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij vinden het erg jammer dat u overweegt over te stappen naar een ander meetbedrijf. In uw meetovereenkomst staan zowel de looptijd van uw overeenkomst, als de voorwaarden voor het voortijdig beëindigen van de overeenkomst omschreven. Eerder opzeggen kan door uw contract af te kopen. Houdt u er daarnaast rekening mee dat bij overstappen uw meter vervangen moet worden en daar ook kosten aan verbonden zijn. Graag gaan wij nog met u in gesprek over een passende oplossing. Neemt u daarom telefonisch contact met ons op via onze Klantenservice via 088 - 857 88 77.

Productvoorwaarden

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt dit zelf gemakkelijk wijzigen door in te loggen op Mijn Fudura. Via dit gratis online platform kunt u altijd en overal uw eigen gegevens beheren. Zo kunt u ook uw adresgegevens eenvoudig aanpassen. Net zo makkelijk dus. Heeft u nog geen Mijn Fudura dan kunt u hier een account aanmaken.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt dit zelf gemakkelijk regelen door in te loggen op Mijn Fudura. Via dit gratis online platform kunt u altijd en overal uw eigen gegevens beheren. Heeft u geen Mijn Fudura dan kunt u hier een account aanmaken.

Meld u nu aan

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wij adviseren u graag over wat noodzakelijk is om te regelen en wat Fudura hierbij voor u kan betekenen. Wilt u ook op uw nieuwe adres klant blijven bij Fudura? Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden om een nieuwe overeenkomst aan te gaan op een nieuwe aansluiting. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice middels het contactformulier.

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Uw overeenkomst stopt niet automatisch. U kunt uw overeenkomst met ons opzeggen via het contactformulier. Houdt u rekening met een opzegtermijn zoals genoemd in onze productvoorwaarden.

Productvoorwaarden

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Aan welke technische voorwaarden moet u voldoen om uw aansluiting goed in te richten? Hieronder vindt u de technische voorwaarden om uw grootverbruikaansluiting goed in te richten zodat u profiteert van het meest gunstige tarief van diverse energieleveranciers.

Installatievoorschrift directe meter SAP

Installatievoorschrift indirecte meter SAP

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U kunt de capaciteit van uw aansluiting laten verhogen of verlagen door uw netbeheerder. Weet u niet wie uw netbeheerder is? Dit kunt u vinden in het EAN-codeboek. Let op: wanneer uw aansluiting verandert, kan dit ook consequenties hebben voor de meterdiensten. Informeer wat dit voor u betekent bij onze Klantenservice.

EAN codeboek

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Elk type elektriciteitsmeter meter heeft een eigen handleiding waar de wijze van uitlezen in staat omschreven. Staat de handleiding voor uw meter er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice middels het contactformulier.

Iskra

Enermet type E600 Elektra

Enermet type E700 Elektra

Landis + Gyr Dialog

Landis + Gyr Type ZMD Elektra

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Heeft u wel energie, maar merkt u een storing in uw meter of meetinstallatie?  Neem dan contact op met onze Klantenservice. Op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 tot 17.00 uur op nummer 088 - 857 88 77. Indien er een storing optreedt buiten de kantoortijden dan verzoeken wij u voor uzelf het moment van constatering vast te leggen en de eerstvolgende werkdag contact met ons op te nemen.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Elk type gasmeter meter heeft een eigen handleiding waar de wijze van uitlezen in staat omschreven. Staat de handleiding voor uw meter er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice middels het contactformulier.

Kamstrup

Contactformulier

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Volg de technische voorwaarden om het werk goed uit te kunnen voeren.

Technische voorwaarden Installatievoorschrift indirecte brutoproductiemeter (Eigen verantwoordelijkheid)

Technische voorwaarden Installatievoorschrift directe brutoproductiemeter

 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De afmetingen van het meterbord op een directe brutoproductiemeter zijn: 25 cm breed en 40 cm hoog. Bij een indirecte brutoproductiemeter zijn de afmetingen van het meterbord: 30 cm breed en 70 cm hoog.

Meer over de brutoproductiemeter

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Heeft u de groencode ontvangen? Dan kan de Brutoproductiemeter aangevraagd worden. Voor het aanvragen van een offerte hebben wij onderstaande gegevens nodig.

  • EAN code
  • Piekwaarde (te bepalen op basis van het aantal zonnepanelen) . Deze informatie komt van uw installateur;
  • Naam van de technisch contactpersoon binnen uw bedrijf.
Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Als het net en uw aansluiting geschikt zijn voor teruglevering geeft uw netbeheerder een groencode aan uw productie-installatie. Deze code heeft u nodig om subsidie te kunnen ontvangen. Vraag de groencode aan bij uw netbeheerder. Weet u niet wie uw netbeheerder is? Kijk dan in het EAN codeboek.

EAN Codeboek

 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Uw meter wordt op afstand uitgelezen, waardoor wij op ieder moment over de actuele verbruiken kunnen beschikken. Hierdoor is het niet nodig om jaarlijks langs te komen voor de meteropname.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De overzetverhouding is de verhouding waarin de stroomtransformator in de aansluiting de stroom verkleind die door de meter gaat. De meter registreert hierdoor maar een deel van de werkelijke stroom die afgenomen wordt. Uit de overzetverhouding wordt de factor afgeleid waarmee het verbruik op de meter voor afrekening moet worden vermenigvuldigd.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U heeft een hoofd- én controlemeter nodig wanneer het gecontracteerd vermogen van de aansluiting boven de 1 MW ligt. Het gecontracteerd vermogen bepaalt de netbeheerder.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U wordt gevraagd om 230V aan te leggen wanneer u Fudura opdracht heeft gegeven voor het plaatsen van een logger.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U heeft een pulscontact nodig wanneer u de mogelijkheid wilt hebben om uw energieverbruik te monitoren. Hiermee krijgt u inzicht in uw verbruik.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De calorische waarde is de hoeveelheid energie in een kubieke meter (m3) aardgas. Een ander woord voor calorische waarde is verbrandingswaarde. De hoeveelheid warmte die vrijkomt bij de verbranding van gas bepaalt namelijk de waarde. De calorische waarde van het gas uit Slochteren (provincie Groningen) geldt als basis verbrandingswaarde. De Nederlandse gasprijzen zijn gebaseerd op deze basis waarde.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Als e-rijders bij u komen laden, betalen ze u daarvoor. De e-rijder betaalt u € 0,29 per kWh. Voor een gemiddelde laadsessie van 10 kWh is dat € 2,90. Stel dat uw energiekosten € 0,10 per kWh zijn, dan betaalt u 10x € 0,10 = € 1,00 voor stroom. De transactiekosten die de e-rijder aan u betaalt en die u aan ons betaalt, vallen tegen elkaar weg. Daarmee blijft er €1,90 voor u over. Dit betekent dat u met twee bezoekers per dag de huurkosten terugverdient. Zo is uw laadpaal onderaan de streep feitelijk gratis.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een Prik&Go laadpaal is standaard 2x11 kW, maar is ook tegen een meerprijs in een 2x22 kW versie verkrijgbaar. De laadtijd is afhankelijk van hoe leeg de accu is en hoe snel uw auto kan laden. Gemiddeld bent u aan een Prik&Go laadpaal een uur of 2-3 kwijt om op te laden. Sommige auto’s kunnen dit sneller. Controleer daarvoor het instructieboekje van uw auto. Heeft u meerdere Prik&Go laadpalen? Dan kan het zijn dat op drukke momenten het laden korte tijd wat langzamer gaat dan gewend. Zo voorkomen wij dat u hoge netwerkkosten betaalt bij een groeiend elektrisch wagenpark.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Naast de reguliere 2x22kW laadpaal biedt Prik&Go ook snelladers aan. Deze laden met een vermogen van 50kW, 100kW en zelfs 150kW. Hiermee heeft u binnen 20-30 minuten voldoende energie om weer door te gaan. Doordat de auto de energie niet om hoeft te zetten van wisselspanning naar gelijkspanning is uw accu sneller gevuld. Dit is interessant voor auto’s met een 1 fase omvormer, zoals de Jaguar E-Pace, Hyundai Kona, Kia e-Nero etc. Met een CHAdeMO, CCS en standaard AC stekker kunnen alle elektrische voertuigen hiermee geladen worden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Op het moment dat de Prik&Go laadpaal in storing staat of een gebruiker tegen een probleem aan loopt, is het mogelijk onze storingsdienst te bellen. Onze storingsdienst is via het gratis telefoonnummer 0800 - 88 000 88 bereikbaar, 24 uur per dag, 7 dagen per week. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Per laadpaal ontvangt u standaard 2 laadpassen. Deze zijn te gebruiken door uw eigen medewerkers en/of uw bezoekers. Deze laadpassen zijn alleen te gebruiken op uw locatie. Tegen meerprijs zijn extra laadpassen beschikbaar. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Met alle gangbare Nederlandse laadpassen kan geladen worden bij een Prik&Go laadpaal. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U betaalt alleen de huurprijs van €74 per maand en daarnaast indien noodzakelijk kosten voor Smart Charging. In de huur zit het laadpunt, de installatie, het beheer en onderhoud, de inzichten van de laadgegevens en storingsdienst. Echter, afhankelijk van uw locatie en/of speciale wensen kan er een eenmalig extra bedrag voor (extra) installatiewerkzaamheden doorberekend worden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Bent u een gebouwbeheerder, eigenaar, VvE voorzitter of wagenparkbeheerder en wilt u elektrisch laden mogelijk maken op uw locatie? Neem dan contact op en na het invullen van een inventarisatie formulier kijkt Fudura met u mee wat nodig is om aan de laadwens te voldoen. We kunnen oplossingen voorzien met reguliere laadpalen, snelladers of een combinatie hiervan.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   
Smart Charging is het ‘slim laden’ indien er meerdere laadpalen aanwezig zijn. Met Smart Charging wordt de beschikbare capaciteit voor laadpalen op een slimme manier verdeeld over de elektrische auto’s die aan het laden zijn. Laadpalen vragen namelijk best wat capaciteit van het elektriciteitsnet, capaciteit die niet altijd aanwezig is. Via deze laadmethode zijn alle elektrische auto’s die bij u staan te laden verzekerd van een volledig opgeladen accu. Wanneer er veel elektrische auto’s aan het laden zijn, kan dat betekenen dat elektrisch laden soms wat langzamer gaat dan normaal.
Load balancing is zo’n slimme manier van Smart Charging waarbij de aanwezige capaciteit evenredig verdeeld wordt over de laadpunten waaraan geladen wordt. Dit is de snelste manier van laden met Smart Charging en deze passen we bij Prik&Go dan ook toe.
Peak shaving is het gebruik maken van eigen opgeslagen energie om de pieken in het elektrisch energiegebruik af te dempen. Dit is noodzakelijk om niet boven uw aansluitcapaciteit of gecontracteerd vermogen uit te komen. Bij Fudura kunnen we u ook in combinatie met een batterij van Fudura helpen om dit te realiseren, maar dit zit niet standaard in het Prik&Go aanbod.
Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Om zo veel mogelijk e-rijders naar uw Prik&Go te krijgen, kunt u uw laadstation toevoegen aan de landelijke database van openbare laadpalen. Hierdoor zal uw Prik&Go voor alle e-rijders te vinden zijn via platformen als oplaadpunten.nl en andere apps. 

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U sluit een huurcontract af voor de laadpalen met Fudura. Fudura meet en maakt energiestromen inzichtelijk en bestuurbaar, daarbij verhuurt Fudura bedrijfsmiddelen. Als marktleider helpen we ruim 25.000 zakelijke klanten in Nederland, in het bedrijfsleven en de publieke sector, aan een betrouwbaar en effectief energiemanagement. Fudura werkt samen met haar partner GreenFlux voor Prik&Go. Met Greenflux sluit u een contract af voor de verrekening van de transacties op de laadpaal.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dit hangt af van de gewenste aansluitvermogen. Tot 173 kVA (3x250A)heeft u voldoende aan een laagspanningsaansluiting. Voor een hoger vermogen heeft u over het algemeen een transformatorstation nodig. Uw netbeheerder bepaalt wat in uw situatie het meest wenselijk is.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

U heeft twee mogelijkheden. U kunt een inpandige ruimte beschikbaar stellen voor de installatie of Fudura plaatst een compactstation op uw terrein nabij de grens van uw terrein met de openbare grond.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

In de onderstaande download vindt u de eisen waaraan de inpandige ruimte moet voldoen.

Inrichten transformatorruimte

Inrichten schakelruimte

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De stations worden geleverd in een standaard kleur. Een afwijkende kleur is mogelijk tegen meerprijs mits deze voldoende courant is voor een andere toepassing na einde overeenkomst. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Als u klant bent bij Fudura dan brengen wij voor het in- en uitschakelen voor noodzakelijk onderhoud en/of het verlenen van toegang tijdens kantooruren geen kosten in rekening.  Buiten kantooruren (op werkdagen van 8.00–17.00 uur) geldt deze service niet en brengen wij de gewerkte uren en reiskosten inclusief eventuele toeslagen in rekening.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dat is mogelijk mits het station hiervoor geschikt is. In dat geval betaalt u eenmalige kosten voor de uitwisseling van de transformator, hierbij verhogen wij de maandelijkse huur. Indien het station niet geschikt is voor een grotere transformator moet deze worden vervangen. Dit is in alle situaties maatwerk.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dit is mogelijk maar het hangt af van de situatie. Wij informeren u graag over wat dit voor uw aansluiting betekent.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Lees via onderstaande link hoe wij voor u de installatieverantwoordelijkheid uit handen kunnen nemen.

Meer over installatieverantwoordelijkheid

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een transformator heeft bijna geen onderhoud nodig. In principe inspecteren we iedere 6 jaar de ruimte en de transformator. We controleren de ruimte, de ventilatie en of de transformator geen olie lekt. Huurt u ook schakelinstallaties dan is de frequentie hoger maar dat hangt af van het type installatie.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dat is mogelijk. Uw wensen kunnen wij vertalen in een maatwerk serviceovereenkomst waarin onze specialisten wij uw wensen vertalen naar een pakket op maat. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De grootste bedreiging voor de levensduur is warmte. Als de transformator langdurig wordt overbelast of als de ventilatie is afgesloten kan dat niet alleen de levensduur beperken maar in het ergste geval ook tot brand leiden. Daarom hebben we in de 'Productvoorwaarden voor de verhuur van bedrijfsmiddelen' in artikel 8 richtlijnen opgenomen om overbelasting te voorkomen.

Productvoorwaarden

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Nee, u bent zelf verantwoordelijk voor de verzekering tegen de gebruikelijke gevaren waaronder brand, diefstal en vervolgschade bij diefstal waaronder olielekkage. Als richtlijn kunt u als verzekerde som uitgaan van honderd maal de maandhuur. In artikel 10 van de 'Productvoorwaarden voor de verhuur van bedrijfsmiddelen' kunt u hier meer over lezen.

Productvoorwaarden

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Dit is mogelijk op voorwaarde dat u dit schriftelijk bevestigt onder vermelding van de natuurlijke- en/of rechtspersoon aan wie installatieverantwoordelijkheid en werkverantwoordelijkheid namens u is toegewezen. Vervolgens maken wij met u werkafspraken over de uitvoering van de installatieverantwoordelijkheid.

Meer over installatieverantwoordelijkheid

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

In overleg is veel mogelijk. Standaard bieden wij een ‘turnkey’ energieopslag systeem, wat modulair wordt opgebouwd uit units van 540 kWh. Deze installatie wordt met een 20ft container geleverd.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

In het haalbaarheidsonderzoek zullen onze ervaren technici met u en uw installateur meekijken in hoeverre uw installatie al voldoet en wat er eventueel aangepast zou moeten worden.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

De batterij is onder andere geschikt voor peakshaving, optimalisatie eigenverbruik, frequentieregeling en onbalans handel.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Een piekbelasting veroorzaakt door een duurzame energiebron of zware machines kan worden gereduceerd door het energieopslag systeem op juiste momenten te laden of ontladen. Door uw piekbelasting te verlagen, kunt u mogelijk een verzwaring van uw aansluiting voorkomen en besparen op uw elektriciteitskosten.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Energieopslag systemen van Fudura zijn in staat systeemdiensten te leveren aan netbeheerder TenneT. Hierdoor draagt u actief bij aan de frequentiehandhaving van het Nederlandse elektriciteitsnet.  Wanneer u uw batterij inzet voor frequentieregeling, ontvangt u hiervoor een financiële vergoeding die het mogelijk maakt om (een deel van) uw kosten voor de batterij te compenseren.

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   
Ja, dat kan. Uit ervaring blijkt dat dit meestal niet genoeg inkomsten genereert om de batterij terug te verdienen (bij klanten met een grootzakelijke aansluiting).
Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?
   

Wilt u iets doorgeven?

Heeft u geen vraag, maar wilt u iets melden? Maak dan een keuze uit één van de onderstaande onderwerpen.

Geen antwoord gevonden?

Om u het snelste te kunnen helpen, kunt u het beste contact opnemen via het contactformulier.
Uw vraag komt dan direct bij de juiste afdeling terecht. Wilt u toch liever telefonisch contact? Neem gerust contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 088 - 857 88 77. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Contactformulier

Adressen

Bezoekadressen

Fudura Zwolle
Marsweg 5
8013 PD Zwolle

Fudura Assen
Amerikaweg 16
9407 TK Assen

Fudura Geleen
Kerenshofweg 101
6167 AE Geleen

Fudura Eindhoven
Kastanjelaan 400
5616 LZ Eindhoven

Postadres

Fudura
Postbus 1229
8001 BE Zwolle

Factuuradres

Fudura
Postbus 726
8001 BE Zwolle